فهرست بستن

بهترین دوربین برای فیلمبرداری | تا ۵۰ میلیون تومان

سونی a6400

استودیو عکاسی سامان – دوربین های عکاسی با هدف خاصی طراحی و تولید میشوند. مثلا برخی از دوربین ها در بخش  عکاسی قویترند و برخی در شاخه فیلمبرداری و ویدیوگرافی. در این مطلب قصد دارم سه دوربین مناسب فیلمبرداری در بازه قیمتی زیر ۵۰ میلیون را به شما معرفی کنم.
دوربین های زیادی را در این بازه قیمتی بررسی کردم و به نظرم این سه دوربین در این رنج قیمتی گزینه‌های مناسبی برای فیلمبرداری هستند و ویژگی‌هایی که برای تصویربرداری دارند ویژگی‌های مناسبی است!

*سونی zve10*

دوربین سونی zv-e10

دوربین محبوب بلاگرها و کسانی که تولید محتوا می‌کنند این دوربین در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است که سنسور ۲۴ مگاپیکسلی دارد و پردازنده‌اش Bionz_x است.
یک میکروفون قوی دارد که حتی اگر میکروفون اکسترنال به آن وصل نکنید می‌توانید صدای با کیفیتی با آن ضبط کنید,
یک دوربین تقریبا سبک با ۳۴۳ گرم وزن است و لرزشگیر دیجیتال دارد! و قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی دارد، رابط کاربری ساده‌ای هم دارد و یک قابلیت نرم‌افزاری خیلی خوب آن این است که: میتواند پوست سوژه را نرم کند.
همچنین می‌توانیم به صورت نرم‌افزاری محوی بک گراند سوژه را کم و زیاد کنیم.

این دوربین می‌تواند به صورت 4k و 24.2mp Aps_c برای شما فیلمبرداری کند و خوبیش این است که از 6k اور سمپل می‌کند و تبدیلش می‌کند به 4k

همچنین می‌تواند 30mps را به صورت 4k البته به صورت کراپ شده برایتان فیلمبرداری کند.
فول اچ دی را می‌تواند به صورت 120mps برایتان ضبط کند که می‌توانید تصاویر اسلو موشن خلق کنید
ویژگی خوبی که این دوربین دارد این است که می‌تواند به صورت لاگ برایتان فیلمبرداری کند

اما یک مشکل بزرگ دارد آن هم این است که ای وی افEvf یا ویو فایندر ندارد.

اگر می‌خواهید روی عکاسی هم تمرکز کنید شاید این دوربین گزینه مناسبی برای شما نباشد!
قیمت این دوربین در بازار حدوداً ۳۵ میلیون تومان است با توجه به قیمتی که دارد به نظر من دوربین بسیار خوبی است مخصوصاً برای کسانی که می‌خواهند عکاسی را شروع کنند و یا برای تولید محتوا به آن احتیاج دارند.

*سونی a6400*

سونی a6400

این دوربین که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده هم اکنون که چهار سال از معرفی آن می‌گذرد یعنی در سال ۲۰۲۳ می‌تواند برای کسانی که میخواهند به تازگی تصویربرداری و عکاسی را شروع کنند گزینه مناسبی باشد

این دوربین سنسور
24.2mp aps_c
دارد و و مثل zve10 از پردازنده قوی bionz x
استفاده میکند.
به صورتbit8 فیلمبرداری می‌کند و ۴۲۵. نقطه فوکوس دارد همچنین می‌توانید به صورت s_log و hlg فیلم‌ها را ذخیره کنید

قابلیت تشخیص چشم را دارد هم برای حیوان و هم برای انسان وزنش تقریبا ۴۰۳ گرم است و 4k را می‌تواند ۳۰p به صورت اور سمپل از 6k برای شما فیلمبرداری کند.

همچنین full HD را می‌توانید با ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید قیمت بدنه این دوربین در حال حاضر در بازار ایران بین ۴۱ تا ۴۲ میلیون تومان است ,
اگر تصمیم دارید که به صورت تخصصی فیلمبرداری کنید و در کنار آن عکاسی هم انجام دهید به نظر من در این رنج قیمت برای شروع این بهترین گزینه است.

*fujifilm x_s10*

دوربین فوجی فیلم x-s10

توربین سوم قیمتش مقداری بالاتر از ۵۰ میلیون تومان است. این دوربین در بازار ایران در حال حاضر با یک لنز 55_18 ارائه می‌شود و قیمتش تقریباً ۶۰ میلیون تومان است
هرچند این دوربین نسبت به دو دوربین قبل قیمت بالاتری دارد اما قابلیت‌های به مراتب بالاتری نسبت به آن دو دوربین دارد !
ابعاد دوربینش 26.mp است و ۴۲۵ نقطه فوکوس دارد
4k را 30 فریم بر ثانیه و اور سمپل شده از 6k برایتان فیلمبرداری کند. همچنین می‌تواند فول اچ دی را ۲۴۰ فریم بر ثانیه برایتان فیلمبرداری کند البته این را باید بگویم که 4kاش به صورت dci است.

همچنین باید بگویم که دارای sensor shift است یعنی لرزشگیر سنسور ۵ محوره دارد که این یک مزیتی است نسبت به دو دوربین قبلی
نکته بعدی این است که محدودیت ضبط ویدیو دارد یعنی تنها سی دقیقه به صورت پشت سر هم فیلمبرداری کنید
bit rate این دوربین 200 mbps است که این رقم در a6400 معادل 100mbps است یعنی نصف این دوربین!
قیمت این دوربین در بازار ایران در حال حاضر ۶۰ میلیون تومان است البته با یک لنز 55-18 می‌باشد. این دوربین نیز مانند a6400 برای کسانی که می‌خواهند به تازگی فیلمبرداری و عکاسی را شروع کنند دوربین مناسبی است.

جمع بندی:

اگر از دوربین بیشتر برای تولید محتوا و ولاگ استفاده می‌کنید
یعنی یوتیوبر هستید و یا در اینستاگرام فعالیت می‌کنید zv e10 بهترین گزینه است. اما اگر می‌خواهید به صورت تخصصی تصویربرداری و ادیت را یاد بگیرید و با این مسائل بیشتر سر و کار دارید سونی a6400 و fuji film x_s10 گزینه های مناسبتری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *